Как видео игрите ни помагат?
Как видео игрите ни помагат? – От NoThx и Miffzy
Може да звучи невероятно за някои, но видео игрите понижават стреса! Да, дори и след като си имал мач за вдигане на ранг и някой-друг руснак те е провалил.
Доцент Доктор Кармен Русониело, професор в Университета в Източна Каролина казва, че неговото проучване сочи, че дисбаланс в силата на мозъчната дейност в която и да е полусфера може да резултира в депресия. Но когато мозъкът ти се движи в синхрон се чувстваш по-весел и енергизиран.
Русинело провежда шест месечно проучване за ефектите от играенето на прости видео игри. Проучването показва, че тази дейност може да намали стреса и да покачи настроението на играчите, както и да балансира мозъчната дейност в двете мозъчни полукълба.
А какво по-хубаво от това след края на натоварен ден да поиграеш, релаксираш и да понижиш стреса с приятели и любима игра?
Видео игрите помагат при справянето с болката, дори и хроничната.
Доцент Доктор Джефри Голд казва, че „Влизането в друга реалност има изменящ ефект на мозъка и успокояването на болката не е само от разсейването на човека, ами самият мозък реагира различно на болката. Докато се провеждат различни процедури върху пациенти, например – фокусът на мозъка остава върху играта, а не толкова върху другите сетива“.
Игрите помагат на деца, които са болни или имат наранявания, защото разсейва ума им от болката и дискомфорта. Много болници окуражават децата и други, които преминават през болезнено лечение, да играят на игри.
Друго приложение на игрите в болницата – много медицински отдели използват компютърните игри като форма на физиотерапия. Игрите помагат на хората, възстановяващи се от травми да възвърнат двигателните си умения и координацията си.
Не мисля, че има родител, който да не се е карал на децата си да стоят по-далеч от телевизора или монитора, за да не си развалят зрението. Без да има много научна информация дали това е вярно и до колко.
Друго проучване е карало участниците да играят използвайки само тяхното „лениво“ око, покривайки „здравото“ им. Тези участници са показали голямо подобрение и при някои дори нормализиране на афектираното око.
А университетът в Рочестър откри, че игрите по няколко часа на ден в продължение на един месец подобряват резултатите при обикновените очни тестове до 20%.
От GplayTV препоръчваме да носите предпазни очила за компютър + капки за очи изкуствена сълза, за да може да натоварвате зрението си по-малко.
Можете да разгледате селекцията от модели GUNNAR тук!
Геймърите, които играят игри по-активно (не само с прост клик на мишката) показват по-силна емоция при празнуването на победи с техните приятели/съотборници. Това контрира липсата на комуникация при хората с аутизъм. Но проучваният показват, че хора с аутизъм, които играят на едно място заедно с останалите покачва тяхната социална интеракция.
Видеоигрите могат да помогнат на децата с проблеми с вниманието и да получат социални умения (според професор Грифитс от университета в Нотингам).
Всеки от нас си има поне по един вреден навик. Видео игрите помагат при проблеми с преяждане, пушене и пиене, като ни разсейват от лошите ни „хобита“. В университетско проучване желанието за пороци се е намалило с 24% след изиграването на пъзел игра.
Мисля, че всеки от вас може да потвърди, че разсейвайки се от ежедневието се разсейвате и от ежедневните вредни навици?
Пъзел игрите, свързани с решаването на задачи, запомняне и други показват много добро влияние върху по-възрастните играчи. В едно проучване дори и само 10 часа игра понижават когнитивната функция на участниците на 50+ години – подобрение, което е влияло няколко години.
Също така играенето на игри може да предотврати или забави болестта на Алцхаймер!
Изровете някоя-друга пъзел игра, с която да играете заедно с родителите си / децата. ? Може и да е настолна игра като Citadels, Game of Thrones или Battalia
Всички познаваме поне по едно човече, което има по-бързо CPU от нас и който може да се сеща за неща или да реагира за части от секундата. За голяма част от хората това умение може да се подобри чрез гейминг. По време на игра постоянно се появява нова информация и играчите трябва да се адаптират бързо. В проучване, в което участниците са играли бързи игри е имало подобрение с 25% в реакциите им към въпроси, сравнено с не-геймъри.
Също така учените от Рочестър, които споменах по-рано, са установили, че хората, които играят екшън игри, вземат решения с 25% по-бързо от останалите в проучването, без да губят от точността си. Също така изпечените геймъри могат да обръщат внимание на повече от 6 неща едновременно без да се объркват, в сравнение с четирите, което е нормалното за останалите. Доста полезно в днешното натоварено ежедневие, а? 🙂
Игрите могат ни помогнат със самочувствието и много игри са базирани на история, строене на градове, ръководство и така нататък. Непряко, тези игри учат децата на различните аспекти от живота.
Методът на Анант Пай
При първото си стъпване в класната стая, третокласниците посрещат своя нов учител – Анант Пай, с отегчени погледи и блъскане по чиновете. Той отбелязва, че това е техният отговор към образователната система.
Той установява, че 7 от 10 третокласника са назад с материала по математика и няма да успеят да си вземат изпитите. Почти не могат да четат, камо ли да четат на ниво за третокласник. Но Анант Пай променя системата. Разбира за Nintendo DS от дъщеря си и решава да пренесе технологията и в класната стая. Дава на учениците си да играят и на DS, и на компютър -различни игри свързани с математика, четене и разни други, съсвем обикновени игри.
Оценките на децата се качват, както и нивото им на четене – само за 18 седмици третокласниците придобиват нива на знания равни на тези от средата на четвърти клас. Според Пай геймингфикацията ще спаси образованието. Не само че децата се забавляват, докато учат, но и решават друг проблем – само един учител на 20 ученика. И друго интересно – децата доброволно играят на игрите от училище и вкъщи – даже се състезават помежду си.
А по любимата ми тема за насилието в игрите и как това ни превръща в кандидат-убийци и психопати:
“Твърде много време се изхаби, докато се разбере дали тези неща ни превръщат в убийци”, казва Джошуа Люис от Калифорнийския университет в Сан Диего, който е изучавал над 2000 геймъри. “Трябва да се обърне внимание на уникалните и интересни особености, които видеоигрите имат извън насилието.”
Проучване на ФБР в Щатите показа, че тийнеджърската престъпност е спаднала в последните 20 години, защото децата са вкъщи, а не хулиганстват на улицата. Също така и средната възраст на децата-престъпници се е покачила.
В друго проучване на близо 500 ученици в 5 до 7 клас в 20 училища в Мичиган в период от 3 години показа, че колкото повече децата играят на компютърни игри, толкова по-голям резултат изкарват на стандартизирани тестове по креативност, без значение от раса, пол или вида на играта.
Изследователите твърдят, че използването на мобилни телефони, интернет или на компютъра за други цели няма измерим ефект върху креативността.
Общо взето – не се притеснявайте за нас, геймърите.
Разбира се, трябва да има някакъв баланс между часовете пред компютъра и другите дейности от живота 🙂
Let’s Play!