Twitch генерира повече приходи от YouTube Gaming през 2019 година
Изглежда, че Twitch все още царува като най-добрата стрийминг платформа за игри. Нов доклад на SuperData казва, че Twitch изпреварва YouTube Gaming и през 2019 г., но състезанието става все по-оспорвано.
Докладът на SuperData изчислява, че собствеността на Amazon – Twitch е генерирала 1,54 милиарда долара миналата година, в сравнение с 1,46 милиарда долара генерирани от YouTube Gaming . Сумата от приходи идва от реклама, дарения, абонаментни такси и приходи от спонсорство, спечелени от всякакъв вид, свързано с игри поточно видео съдържание, независимо дали е на живо или видео при поискване (VOD). Докато съдържанието е свързано около гейминг заглавие или събитие за видеоигри, приходите му са били отчетени към доклада.
Докладът прави известно проучване на видовете ефекти, които големите сделки за ексклузивност имат върху стрийминг платформите. Докато някои от най-големите имена на Twitch, като Tyler ‘Ninja’ Blevins и Michael ‘Shroud’ Grzesiek, се преместиха в Mixer и други платформи на Microsoft, Twitch подписа многогодишни договори със стриймъри като Benjamin ‘DrLupo’ Lupo, Saqib ‘Lirik’ Захид и Тимоти „TimTheTatman“ Betar.
Както отбелязва The Loadout, тези сделки обикновено показват, че ексклузивността ще се среща все по-често през следващите години, но SuperData предполага, че притежателите на платформи ще трябва да намерят установени, големи стриймъри, които да направят изключителността печеливша оферта от гледна точка на печалбата.
Друг интересен факт в доклада е за това как приходите се различават в зависимост от платформата. Докато и Twitch, и YouTube Gaming печелят най-много от реклама, Twitch генерира значително повече приходи от абонаменти, които представляват 8% от общия й дял в сравнение с 2% дял на YouTube Gaming.
източник:pcgamessn.com