Gaming Новини

NVIDIA DLSS пристига в Linux и SteamOS 2.0

26.11.2021

author:

NVIDIA DLSS пристига в Linux и SteamOS 2.0

2021 ще бъде запомнена по две причини, нелепо скъпи графични процесори и възходът на технологиите за супер разделителна способност сред тримата доставчици на графични процесори. След успешното стартиране на технологията AMD FidelitFX Super Resolution (FSR) и обявяването на XeSS от Intel, NVIDIA ясно се уверява, че тяхната DLSS технология ще запази мястото си на върха.

През последните няколко месеца NVIDIA въведе DLAA (DLSS без компонента за повишаване на мащаба), пусна DLSS SDK и Unreal Engine 5 плъгин и направи подобрения в своята технология за заточване/повишаване на изображението. Всички тези усилия са да гарантират, че технологиите за повишаване на мащаба на NVIDIA остават конкурентни и подходящи за разработчиците на игри и геймърите.

DLSS в Proton

Геймърите на Linux трябва да са доволни да знаят, че Proton на Valve вече официално поддържа DLSS. Proton е слой за съвместимост с Windows за Linux, базиран на популярното време за изпълнение на превода на DirectX, наречено Wine. Proton е част от SteamOS 3.0, който се използва от ръчната игрална конзола Steam Deck на Valve. За съжаление, DLSS няма да работи на конзолата, тъй като е базирана на AMD Zen/RDNA2 силиций, а не на NVIDIA Turing/Ampere архитектура. Геймърите все още ще имат избор между AMD FSR и вероятно Intel XeSS в бъдеще. Добавянето на DLSS към SteamOS обаче означава, че развитието на Linux игрите напредва бързо.

източник:videocardz.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *