Intel пуснаха своята технология за мащабиране XeSS, която вече е налична в Shadow of the Tomb Raider

Технологията Intel XeSS вече е налична в Shadow of the Tomb Raider и вече е публикувана в Github. Тази изненадваща новина идва в същия ден, в който Intel обявява датата на пускане на своето Arc A770 GPU. XeSS всъщност става достъпна преди Intel дори да достави своите графични процесори за десктоп Arc от висок клас.
Shadow of the Tomb Raider е първата известна игра, която поддържа XeSS. Корекцията беше пусната днес и беше потвърдена чрез пач ноутовете на играта в Steam:

Intel XeSS поддържа не само Arc GPU, но и AMD Radeon и NVIDIA GeForce GPU. Технологията вече е потвърдена, че работи и е тествана от CapFrameX с Radeon RX 6800XT GPU в SoTR:

Както беше обещано, Intel пусна XeSS 1.0 в GitHub, което го прави втора технология за временно мащабиране, която ще бъде публикувана на тази платформа (заедно с AMD FSR 2.0). Изглежда, че пълният код на XeSS все още не е отворен, а това е само първоначална версия на SDK.
Надяваме се, че с пускането на SDK и DLL библиотеките модерите вече могат да видят дали технологията може да бъде пренесена между игри, както вече направиха с DLSS2.0/FSR2.0.
източник:videocardz