AMD говорят за бъдещето на RDNA, искат да направят NPC-тата в игрите по-умни с AI
Японска медия публикува интервю, направено в края на 2022 г. с ръководители на AMD, отговарящи за графичния бизнес на компанията. Те бяха попитани за текущото поколение RDNA архитектури, както и за какво предстои.
Интервюто се фокусира върху много важни теми, като примитивни и мрежести шейдъри и как се използват от конзолите за игри PS5/Xbox, но също и върху Multi Draw Indirect (MDI). Реализацията на RDNA3 на AMD за MDI ускорение вече е 2,3 пъти по-ефективна от последното поколение.
Интервюто не предоставя никакви твърдения, които биха обявили RDNA4 за „X пъти по-бърз“ или по-ефективен от RDNA3. Въпреки това, Дейвид Уанг подчерта значението на изкуствения интелект и как той корелира със стратегията на AMD в бъдеще.
Архитектурата RDNA3 вече включва AI ускорение чрез WMMA Matrix Multiplications (подобен блок на NVIDIA Tensor, XMX Engine единиците на Intel). Редакторът на 4Gamer споменава, че внедряването на RDNA3 е доста скромно, когато става въпрос за FP16 изчислителна производителност на това устройство (до 123 TFLOPs), което е по-бавно от 330 TFLOPs на RTX 4090 и дори по-малко от Intel Arc A770 при 138 TFLOPs.
За разлика от NVIDIA, които се фокусират върху функции за обработка на изображения, като технологиите за суперсемплиране, AMD може да постигне подобни резултати без специализирани AI ядра. Въпреки това, мощността на AI ядрата може да бъде поставена другаде. AMD искат целта на AI ядрото да надхвърля обработката на изображения.
Този тип ядро може също така да се използва за по-умни NPC-та в игрите. Уанг твърди, че AI може да накара NCP да изпълняват по-интелигентни задачи и да изпълняват по-сложни задачи в рамките на механиката на играта. Въпреки че AI-ускорението за игрови герои вероятно е амбициозно за прилагане в сравнение с технологии като супер разделителна способност или проследяване на лъчи, това може да бъде най-интересното поле за развитие на графичните процесори в бъдеще.
източник:videocardz.com