No Man’s Sky: От неуспешен старт до дългосрочен успех
Не е тайна сред геймърите, че No Man’s Sky имаше труден старт. Когато играта излезе преди осем години, тя беше почти унифицирано критикувана за непълноценност и неспазване на амбициозните си обещания. Оттогава обаче, разработчикът Hello Games пусна няколко големи актуализации, които добавиха съдържание и подобриха механиките на играта, като по този начин тя стана значително по-добре приета, особено от играчите на Steam.
Според данни от SteamDB, през януари 2017 г., само три месеца след старта на No Man’s Sky, играта имаше два пъти повече негативни от позитивни отзиви в Steam. Тази ситуация започна да се променя около юли 2018 г., когато настъпи рязък ръст в позитивните мнения след почти революционната актуализация No Man’s Sky Next. Въпреки това, играта все още имаше около 50-50 разделение между позитивни и негативни отзиви, но тенденцията вече беше положителна след първоначалния вълна от над 55 000 негативни ревюта. Оттогава, с всяка голяма актуализация, броят на позитивните отзиви продължава да расте. Към момента, No Man’s Sky има 81% положителни отзиви в Steam, преминавайки наскоро прага от 80%, което я класифицира като „Много положителна“.
Новината за дългосрочния успех на No Man’s Sky след неуспеха на старта идва малко след новината, че Ubisoft разпусна екипа за развитие на Prince of Persia: The Lost Crown само 10 месеца след не толкова доброто му комерсиално представяне. По подобен начин, Sony наскоро отказа новия си героичен шутър Concord, само няколко седмици след старта, заради катастрофалните отзиви и малкия брой играчи. Въпреки това, с No Man’s Sky, Hello Games показа, че отдаден екип, който слуша отзивите на играчите и прилага промени, може да обърне нещата, дори и ако това отнеме време.