AMD революционизира процедурното създаване на дървета изцяло на GPU
Изследователски екип на AMD представи нов подход за процедурно генериране на дървета, който работи изцяло на графичния процесор.

Демонстрирана на High-Performance Graphics 2025 в Копенхаген, технологията използва DirectX 12 work graphs и mesh nodes за изграждане на детайлни модели в реално време, без намеса от страна на CPU. Системата поддържа над 150 параметъра за персонализация – от сезонни промени в листата до автоматичен контрол на нивото на детайлност. При тестове с Radeon RX 7900 XTX, дърветата се генерират и изпращат в геометричния буфер за едва три милисекунди. Високата производителност се запазва дори при натоварване – демонстрирани са стабилни 120 FPS.
CPU се използва само за подаване на минимален набор от константи, елиминирайки нуждата от непрекъсната комуникация между хоста и устройството. Паметта, необходима за поддържане на текущото състояние, е само 51 KB на кадър – намаление от 99.9999% спрямо традиционните методи. Работният буфер от 1.5 GB се използва временно и може да бъде освободен или преизползван. Макар поддръжката засега да е ограничена до RDNA 3+ и NVIDIA RTX 30+ карти, технологията показва обещаващо бъдеще, включително потенциално приложение в Ray Tracing.