Microsoft Xbox: Новата стратегия на компанията за бъдещето на гейминга
До момента, Xbox Series X и S не успяват да се конкурират с PlayStation 5 по отношение на продажбите, което принуди Microsoft да преосмисли своята стратегия. Изпълнителният директор Фил Спенсър и екипът му решиха да променят фокуса на Xbox платформата. В последно време акцентът върху самата конзола е намален, а стратегиите за софтуерна ексклузивност на компанията са значително разхлабени. Вече всяко устройство с достатъчно добра производителност може да бъде наречено „Xbox“ — било то смарт телевизор, лаптоп или смартфон. Геймърите могат да активират тази възможност чрез Xbox Cloud Gaming услугата или приложението за PC. Тази нова стратегия на Microsoft е била поставена под въпрос от много хора — тя добавя ли стойност към марката Xbox или я отнема?

Изпълнителният директор на Microsoft Gaming, Фил Спенсър, е отговорил на подобни въпроси, зададени му от различни медии през последните две седмици. Много от тези интервюта са породили заглавия, а последното се фокусира върху бъдещите иновации.
Журналистът Дестин Легари, бивш от IGN, успя да проведе интервю с Спенсър. Въпросът за следващото поколение конзоли бе обсъден и Спенсър сподели своята визия за бъдещето: „Искам нашето hardware да е основната ни разлика. В момента влизаме в етап, в който диференциацията на хардуера е намаляла и всъщност само ‘заключени игри’ са станали основната идентичност на хардуера. Обичам, когато виждам хендхелд устройства, когато виждам уникални неща, които правят производителите на хардуер.“ Според различни слухове и вътрешна информация, новите архитектури на AMD CPU и GPU ще бъдат използвани в ново поколение конзоли както от Sony, така и от Microsoft, което може да повтори избора на компоненти от миналото поколение — Xbox One и PlayStation 4.

Спенсър заяви, че мечтае за различен път в близко бъдеще: „Искам нашето hardware да се състезава на базата на мощност и иновации. Нека нашата платформа да продължи да иновации чрез услугите и хардуерната работа, която вършим — независимо дали става въпрос за контролери, мощност или мобилност.“
Очевидно е, че Microsoft и Xbox имат амбицията да революционизират бъдещето на гейминга, като поставят акцент върху иновациите в хардуера, а не само върху софтуерните ограничения и ексклузивни игри.
