Gaming Новини Игри Ревюта

Класовите легендарни карти от The Grand Tournament

13.08.2015

author:

Класовите легендарни карти от The Grand Tournament

След последната серия разкрити карти, свързани с новия експанжън пакет за Hearthstone, Blizzard ни представиха още 2 легендарни карти за различните класове, след гласуване в официалната страница на The Grand Tournament. Това прави общия им брой на шест до момента, като липсват карти за прийст, шаман и хънтър. Дори и да не са оповестили картите за тези три класа, все пак виждаме интересни идеи в останалите 6 карти.  Нека разгледаме легендарните и да разгледаме малко идеи за това, как може да се промени играта с тях.

 

Rogue:

Anub

Anub’ arak – 9 мана за 8/4 плюс бонус чудовище 4/4 и връща картата обратно в ръката, механика присъща за самия клас, но не и като чудовище за чудовище. Технически погледнато само изиграването на тази карта ви дава 12/8 стат на полето, макар да е в полето на действие на Big Game Hunter – това я връща обратно и вие пак може да я изиграете, увеличавайки силата й многократно само от това. Най-добрият начин да се отстрани тази карта е със Silence, който реално погледнато хората не очакват да използват толкова късно при роуг, ако го използват изобщо и Polymorph/Hex. Като оставим това настрана, идея за използването на тази карта е да се играе по контрол ориентирана игра, в която да се използват останалите високо ценени чудовища – Ragnaros, Doctor Boom, Ysera, Alexstrasza и т.н, Emperor Thaurissan е добра комбинация тук за сваляне на първоначалната цена на картата, за още по-силно оценяване на картата. Нямайки ефективен начин да се отстрани тази карта ви дава един сериозен цикъл на призоваване на 4/4 на полето, за които упонента евентуално ще спре да има отговори и ще спечелите. Не мога да кажа дали ще се осъществи, но определено при отваряне/създаване на тази карта бих изпробвал подобен вид игра.

 

Druid:

Aviana

Aviana – Полубогът и пазител на великото дърво е следващата друидска легендарна карта, 9 мана за 5/5 стат е умопомрачително много като цена, дори и да се вземе под внимание ефекта на картата – Намалява изискванията за вашите чудовища с 1. Взимайки предвид как играят повечето друиди, тази карта няма да види много игра, освен може би първоначалното тестване. Прочетох идеи на хората за Dragon Друид с тази легендарна, но лично мисля че ще е прекалено бавна за такъв тип игра. Дори и в идеален свят, където може да я предпазите от наличните заплахи на полето, сценария  за игра изисква крайно благоприятни условия за игра, като вариант може да отбележа – празно поле, не много голяма ръка на опонента и съответно малко по-голяма ръка от ваша страна. В допълнение сваля маната само на чудовищата, оставяйки магиите ви непокътнати. Предполага се, че щом играта е стигнала до това ниво или сте играли прекалено контрол ориентирано или сте изхарчили основната си част магии. Сценариите не са много, но искат сериозно разиграване, за да се намери добро приложение на тази карта.
Paladin:

Eadric

Eadric the Pure – един от паладините на the Argent Crusade, ордена на паладините. На пръв поглед 7 мана за 3/7 стат не е нещо което би се използвало прекалено много. Но тук ефектът (при изиграване сменя атаката на всички противникови чудовища на 1) би бил най-големият бонус към един контрол паладин, дори може да се окаже липсващото звено за тази версия на паладина. Запазването на тази карта за късна игра може да ви спаси от загуба до изтеглянето на подходящ отговор за играта на противника. Личното мисля, че картата ще намери приложение като дава и добро тяло на полето дори и срещу агро дековете, като успешно би отстранила добра част от техните чудовища, които така или иначе вече са само с 1 атака. Комбинирана с таунт ефект ви печели още поне 7 точки живот докато не бъде отстранена. Не мисля, че първоначално ще е ултра популярна карта, но с времето ще навлезе в контрол и мид дековете за паладин с цел редуциране на бърста, който получават.

 

Mage:

Rhonin

Rhonin – Бившият водач на клана от магьосници Kirin Tor и много силен маг. 8 мана чудовище 7/7 стат е добра комбинация, като се има предвид статистиките на останалите легендарни карти в играта. Ефектът тук е много важен – при умиране на тази карта ви дава 3 броя Arcane Missles. Магия за 1 мана в ръцете на маг ориентиран за мид и късна игра в комбинация с другата легендарна Archmage Antonidas технически може да означава три броя Fireball или 18 точки от кръвта на чудовищата на полето и 9 точки атака от трите магии. Така нареченият Hard Removal може само да осуети това – Polymorph/Hex или съответно Silence ефект, но Silence не премахва заплахата от 7/7 на полето и принуждава противника да използва още карти за отстраняването на тази, което бих приел като победа всеки път, защото така се отваря път за останалите заплахи на магьосника, ако е ориентиран към по-късна игра. Употреба на тази карта виждам повече в контрол или темпо ориентирани магове, за по-голяма мощ на полето и повече ефективност срещу опонента. Също като Anub’ arak, при първа възможност бих направил експеримент с тази карта.

 

Warlock:

Wilfred

Wilfred Fizzlebang – Така наречения “Майстор” на призоваването в Trial of the Crusader. Един от лоците, участващи в събитието предхождащо този експанжън. Погледнато от страна статистика, чудовището е 6 мана за 4/4 стат, доста средно. Ефектът му е за всяка карта, която се изтегли от класовото умение от друга страна е доста добра. От страна статистики е доста слабо и ще умре в размяна с добра част от чудовищата на полето, като единственият начин да се използва на ход 6 е ако имате добре стабилизирано поле и/или да е единственото чудовище на полето. За съжаление това не го спасява от част от оръжията, които противниците ви използват. С редуциране на маната с Император или карта от новия експанжън, която ви намаля маната на класовото, е сравнително по-добра комбинация, но пак не виждам как може да се използва по-рано от ход номер 7. Стигне ли се обаче до момента, в който може да ги комбинирате, печелите веднага много солидно темпо с каквото и да изтеглите за 0 мана. Тук съм длъжен да отбележа, че това е единствената легендарна от класовите до тук, която пряко може да зависи от новата Inspire механика – това дава едно много широко поле за развиване на нови декове за лок. Интересна карта за експериментиране също, по лично мнение.

 

Warrior:

Varian

Varian Wrynn – Велик войн и пълководец. На пръв поглед 10 мана за 7/7 е доста слабо. Ефекта от другата страна е доста добър и ти дава 3 карти, от които всяко чудовище се оказва на полето. Ще го напиша директно – това е картата за контрол войн. В комбинация или без такава с Emepror Thurssian, мисля че ще е силна достатъчно, дори и цената от към мана да е висока. Има карти, които не искате да играете директно, заради ефекта им, само предполагам, че този ефект няма да се задейства, но все пак се играят от ръката ви, така че това също трябва да се тества. Цялсотно картата, при 1 чудовище е добре, при 2 вече е силна и дава ми добро присъствие на полето. Добър следващ ход, евентуално. При изтегляне на Yseram, Emperor Thrussian, Baron Gedon, Ragnaros и още няколко карти имате директно добър ефект, който се активира. Като цяло влиза в полето на любимия на висчки Big Game Hunter, но това не я прави по-слаба. В повечето случаи си смиля, че ако се стигна до изиграването на картата, опонента ще е изиграл част от тези карти. Също бих експериментирал контрол с тази карта при първа възможност. От страна какво би заменила в Контрол война – винаги може да се намери добър вариант.

 

Като цяло новите легендарни карти мисля, че ще спомогнат за забавяне на дековете малко и за по-контрол ориентирана игра. Макар да представиха новата механика Inspire, само една от легендарните до сега е пряко свързана с нея. Бих искал по-голяма част от тях да са свързани с този ефект. Все пак има още три легендарни. Лично ще очаквам тяхното представяне, за да разберем как може да се промени играта на останалите класове.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *