Признаха зависимостта от игрите за болест
Световната здравна организация (СЗО) официално призна “геймърско разстройство” като болест. В отговор представители на индустрията от цял свят незабавно призоваха СЗО да преосмисли решението си, като заяви, че тя не се основава на достатъчно солидни доказателства.
Дългоочакваното решение беше одобрено от страните-членки на СЗО на 72рата World Health Assembly в Женева, Швейцария, която се проведе на 25 май. СЗО казва, че условието, включено в 11-та ревизия на Международната класификация на болестите (МКБ-11), се характеризира с “постоянно или повтарящо се геймърско поведение “, което причинява “значително увреждане в лично, семейно, социално, образователно, професионално или друго важни области на функциониране“.
В дефиницията на СЗО, разстройството се проявява по три начина: “нарушен контрол” над игрите, индивидуален приоритет на игрите над “други житейски интереси и ежедневни дейности” и продължаваща игрална активност “въпреки появата на негативни последици”.