GabeN вижда как Single Player игрите започват да се завръщат заради подобрения A.I

Valve се завърнаха към изработката на своите така познати Single Player игри с новата Half-Life: Alyx, след като години наред техният фокус беше върху multiplayer заглавия, като CS:GO и Dota .
Отвъд това, обаче, основателят на Valve Gabe Newell (известен също като GabeN от феновете) сподели, че се вълнува от бъдещето на Single Player игрите, както беше обсъдено в интервю, което се появи в последното списание EDGE (май 2020 г., брой 344). Всъщност той вярва, че напредъкът в изкуствения интелект може да преобърне популярността на сингълплейър игрите спрямо доминиращите в момента мултиплейър такива.
Ако виждате събирането на много хора на едно място в интернет, като начин за създаване на интересни преживявания, то едно време беше по-лесно да свържеш тези хора заедно, отколкото да създадеш добре работещ изкуствен интелект.
Започваме да се насочваме към период, в който това отново ще се обърне, водено от случващото се с AI. В момента ботовете на OpenAI са по-добри от 99% процента от всички Dota играчи в света. Това всъщност е изненадващо трудно предизвикателство за изкуствения интелект. Да побеждаваш хора е по-лесно, отколкото да ги забавляваш. Но през следващите няколко години – ако ме питате, моето малко изчисление е, че е около девет години – ще имаме изкуствен общ интелект, който може да направи всичко, което умният човек може. Вероятно първоначално ще отнеме около милиард долара, за да се изгради един от тези силиконови хора, но след това те просто ще продължават да стават по-евтини и в крайна сметка ще стигнете до точката, в която имате десет или сто човека, живеещи във вашия компютър през цялото време. А използването на това ще означава, че играта за един потребител става много по-интересна.
Ако можехте да изградите игра, която никога не приключва, и тя да продължава да расте и да става по-богата, ще е толкова интересна за играчите първите 20 часа, колкото когато стигнат 400-тния час… Смятам, че това е по-вероятен сценарий, ако погледнем пет години напред, отколкото бих го очаквал толкова години по-рано. Това ще бъде тектонска промяна в индустрията, като AI става много по-полезен и измества точката на преодоляване на оптимизацията на стойността между мултиплейър и сингълплейър игрите.
източник: wccftech.com