Microsoft потвърдиха спецификациите на новия Xbox Series X

Microsoft потвърди официалните спецификации за конзолата за игри Xbox Series X, която се очаква да пристигне през празниците на 2020 (около ноември). Новото съобщение потвърждава мощта на конзолата, като нейният пик ще бъде от 12 TFLOP изчисления, това е с 8 пъти по-голямо от оригиналния Xbox One и два пъти по-голям от този на Xbox One X, който вече е напълно способен да захранва 4K дисплей. Тези 12 TFLOP-а са силно впечатляващи – помислете само, че настоящата графична карта на AMD, Radeon VII, разполага с пикови 13.4 TFLOP – и това е графична карта, която беше пусната точно преди година.
В потвърждението се споменава и поддръжка за хардуерен real time ray tracing (RTX), нещо, което само потвърждава, че функцията е вградена в микроархитектурата на RDNA 2 на AMD (от която очакваме новини по всяко време).
Друг много важен показател, който е все още неизвестен: цената. С новата система, включваща толкова много части от най-съвременните технологии, включително SSD съхранение, това няма да е евтино начинание. Тъй като Sony държи своите карти все още в джоба си отношение на цените на PS5 (а компанията дори отменя участията си в PAX East и GDC), ще трябва да изчакаме и да видим колко интересни са тези системи от гледна точка на стойността.
Характеристики на XBOX series X:
Персонализиран процесор от следващо поколение: Xbox Series X е най-мощната ни конзола, задвижвана някога от нашия персонализиран процесор, използващ най-новите архитектури на Zen 2 и RDNA 2 на AMD. Предоставяне на четири пъти по-голяма мощност на обработка от Xbox One и дава възможност на разработчиците да използват 12 TFLOPS от GPU (Graphics Processing Unit) производителност – два пъти по-висока от тази на Xbox One X и осем пъти повече от оригиналната Xbox One.
Xbox Series X предоставя истински скок в обработката и графичната мощност с авангардни техники, водещи до по-високи кадри, по-сложни светове в игри и потапящо изживяване за разлика от всичко, което е виждано до сега в конзолните игри.
Variable Rate Shading(VRS): Патентованата ни форма на VRS дава възможност на разработчиците да използват по-ефективно пълната мощност на Xbox Series X. Вместо да харчат циклите на графичния процесор равномерно на всеки един пиксел на екрана, те могат да приоритизират индивидуалните ефекти върху конкретни игрови герои или важни екологични обекти. Тази техника води до по-стабилна честота на кадрите и по-висока разделителна способност, без да влияе върху качеството на крайното изображение.
Хардуерно ускорено DirectX Raytracing: Можете да очаквате по-динамични и реалистични среди, задвижвани от хардуерно ускорено DirectX Raytracing – първа за конзолни игри.
SSD съхранение: С нашето следващо поколение SSD почти всеки аспект на играта е подобрен. Световете на игрите са по-големи, по-динамични и се зареждат по-бързо.
Бързо възобновяване: Новата функция за бързо възобновяване ви позволява да продължите много игри от спряно състояние почти незабавно, връщайки ви там, където сте били и какво правите, без да чакате през дълги екрани за зареждане.
Поддръжка от 120 кадъра в секунда: С поддръжка до 120 кадъра в секунда, Xbox Series X позволява на разработчиците да надвишат стандартните 60 изходни кадъра в на засиления реализъм и бързи действия.
източник:techpowerup.com