Технологии

AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 излиза днес

12.05.2022

author:

AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 излиза днес

Остават часове до официалното пускане на FSR2, най-очакваната версия на софтуера на AMD тази година. Компанията обеща нова технология за супер разделителна способност, която не разчита на AI алгоритъм и следователно не изисква никакво специално ускорение като NVIDIA DLSS с тензорни ядра. Това ли е началото на революция, или това е началото, в което разработчиците на игри започват да избират коя технология искат в играта си?

За разлика от FSR1, който беше пространствен мащабатор, FSR2 е техника за временно увеличаване на мащаба, която е по-сложна за изпълнение, тъй като изисква вниманието на разработчика на игри. Въпреки това AMD твърдят, че за игри, които вече поддържат конкурентна технология – NVIDIA DLSS – времето за внедряване на FSR2 е само дни, тъй като тежката работа вече е свършена (като интегрирането на вектори на движение).

AMD FSR2 ще бъде алтернатива с отворен код на DLSS и също така ще работи на GeForce хардуер. Всъщност ревюто от Tech Powered UP се основава на GeForce RTX 3060 графична карта, а не на AMD, което е интересно да се отбележи, защото това наистина е първият преглед на тази технология. Това решение обаче трябваше да гарантира, че играта Deathloop, която поддържа FSR2 и DLSS, показва сравними показатели за производителност. В крайна сметка FSR2 не е технология за подобряване на качеството на изображението, а технология за повишаване на производителността, която разчита на увеличени изображения, които са изобразени с по-ниска разделителна способност.

От Tech Powered Up твърдят, че FSR2 „изглежда невероятно, също толкова добър, колкото DLSS 2.0“. Като качеството на изображението понякога е дори по-добро от DLSS, но всичко това важи от избрания режим. Забелязването на разлики тук е възможно, но те са незначителни и за някои геймъри изборът между FSR и DLSS може да се окаже въпрос на лични предпочитания.

Режимът Performance е по-добър при DLSS, твърдят те, особено в сцени с богати текстури. Очевидно AMD имат още какво да изпипат.

Вероятно най-големият проблем с временното увеличаване на мащаба е гоустинга. При прегледа се отбелязва, че гоустинг наистина присъства при FSR2, но е далеч от това, което сме виждали при DLSS2 при излизането на технологията. Всъщност визуалните артефакти в DLSS са малко по-разсейващи, твърдят от TPU.

AMD FSR2 стартира днес като актуализация на Deathloop. Компанията наскоро обяви още 10 игри, които ще получат поддръжка на FSR2 през следващите седмици.

източник:videocardz.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *